tisdag 2 augusti 2011

Utflykt till havet!

Just precis, det var vad som gällde idag! Jag och mamma bestämde oss för att ta en paus från hemmafixet, och åkte till Espevik! Ett par år sedan jag var där, och det var så härligt att komma dit igen!
Det är något speciellt med havet, en helt annan luft, härligt salt vatten och mer sol än vad det brukar vara här hemma. Just vid Espeviks Camping har jag varit många gånger, vi var där varje sommar när jag var liten fram till att husvagnen såldes när jag var i tonåren. Har massor med minnen härifrån :) Numera saknar jag inte husvagnslivet, det var rätt bökigt, men känslan man hade när man var liten och det bar iväg till campingen med husvagnen, den saknar jag!

Hur som helst blev det ett par underbara timmar vid havet, med sol, bad och fika. Den traditionella vid-havet-fikat var med, hönökaka och sötlimpa, med stekta ägg och stekt falukorv på :) Annat än det ska det inte vara!
Längtar redan tillbaka :)
Men när nästa gång det blir att vi åker dit vet jag inte, får hålla till godo med dagens bilder så länge!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar