tisdag 27 augusti 2013

Alla borde mocka skit ibland.

Det är få saker som är så lugnande för nerverna när man är grinig som att ställa sig att ösa bajs. Att metodiskt plocka och ta ut sin irritation över skiten gör väl för hälsan ;) 
Så kände jag ikväll när jag åkte till stallet, jag var sur och grinig, mest över ingenting, men ändå allt. Det dåliga humöret flög på mig bara sådär, när jag diskade... Direkt när jag kom innanför stalldörrarna började det sura humöret luckra upp sig och när jag fått mockat båda boxarna så var det betydligt bättre. Mest trött bara. 
I ett sånt här läge så är jag bestämd med att jag inte ska jobba med hästarna, utan det ska vara kravlöst umgänge, för blir något fel så vill jag inte bli mer irriterad än nödvändigt och hamna i en konflikt som blir svårlöst. Istället blir det mys med hästarna, Descarada och jag strosade runt på volten, hon fick gå och äta lite i kanterna medan Gunilla tömkörde Minerva. Det var bra, Descarada ska få liten minivila på ett par dagar från ridningen, så jag ska gå med henne de närmsta dagarna, hon måste få lov att smälta lite och få komma igen i kroppen. Hon har ju trots allt aldrig jobbat på detta sättet innan, och nu har de vart igång för fullt den senare tiden. Och att allt gick i baklås i förrgår kan helt enkelt bero på att hon har så vansinnigt mycket som behöver bearbetas, samtidigt som hon säkert känner trötthet i kroppen. dagens mysstund blev just mysig, hon fick vara med och bara ha det gott lite. Härligt.
Det ska nog bli bra det här!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar