torsdag 22 augusti 2013

Ni kan inte tro vad jag gjort idag!!!

För allra första gången någonsin, så har jag galopperat på Descarada!!!
Vi red en runda, det är en del backar och hade väl egentligen bara tänkt att trava lite här och var, men Descarada ville gärna falla in i galopp, och jag lät henne göra det. Minerva och Gunilla "hängde" på, de var före men när jag hojtade om att vi galopperade lät hon Minerva göra det med :) Det vart inte en lång bit, men jag kan lova att det var två lyckliga hästar!!! Senast Minerva fick ta en galopp var förra våren. Helt ok att låta henne galoppera idag, förarbetet är gjort, och nu ska vi vidare :) 
Descaradas lycka gick det inte ta miste på, en saftig bakutspark bjöd hon på ;) 
Vi var allt lite trötta alla fyra när vi närmade oss hemåt. Det var inte nån längre runda, ca 3.5 km, men jag valde att gå sista biten hem, kändes schysstast så. Hemma stretchade vi och svampade av dom och de fick avsluta kvällen med en välförtjänt stund i hagen. 
Härliga hästar, men blir så glad av att bara vara med dom!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar