måndag 19 augusti 2013

En stunds lycka på hästryggen!!

Ikväll valde vi att rida på volten, dels för att få kunna slipa på lite småsaker, men även för att kunna stämma av vart hästarna är just nu.
Minerva gick kanonfint, blir inte alls lika fort trött som innan, och Gunilla fick en helt fantastiskt fin trav på henne!! Så som det såg ut, så ska det se ut!!
Descarada bara överaskar och överaskar!! Igår red vi ut, travade en hel del, hon var som en hal ål, vinglade en del, hade lite dålig koll på vart benen skulle sättas. Men det gick bra. Idag, var det helt annat. Hon kunde gå ordentligt framåt och hittade balans!! Igår, och alla andra gånger innan så har hon velat vagga på huvudet från sida till sida när hon sänkte sig, och förväntade sig att jag skulle följa med med min hand, i lite av en sågande rörelse (tja, ytterligare ett tecken skulle jag gissa på att hon har en rätt tråkig bakgrund i ridningen...), men när jag var stilla, då höjde hon sig ur formen. Idag däremot hittade hon ro längre sträckor, i form, med stilla huvud, och mjukt la ett stöd i min hand!! Detta i skritten. Men även i korta stunder i traven!! 
Som sagt, denna lilla fantastiska häst slutar aldrig att förvåna, hon kommer att bli hur bra som helst!!! Det som är det roligaste i det hela är att jag får vara med på resan. Åh, finaste hästen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar