söndag 18 augusti 2013

Började inse att allvaret börjar snart...

Jomen, man kan leva i förnekelse bra länge. Just ikväll har jag gått igenom schemat, börjar ju på måndagen den 26:e. Det är inte allt ett glidar-schema om man säger så. 
Har bara skummat snabbt igenom det för ett par dagar sedan, läste inte så noga, mer än att jag fick en liten översikt om att det gällde ganska mycket plugg. Men där hade jag fel. Inte ganska mycket plugg, förbannat mycket plugg de tre första veckorna!! Hej och hå... Och tiderna?? Ja, det kommer bli rätt tuffa med. Bara ett fåtal dagar jag kan räkna med att vara hemma innan 17. 
Och inte är det föreläsningar, som inte är obligatoriska, utan det är massor av obligatoriska grejer!! Ojoj... MEN jag ska inte klaga. Det är ett universitet jag går på, det är bara räkna med att det är ett galet tempo. 
På tisdag, ja då har jag första tentan. Omtenta i farmakologi. Den har jag suttit och nördläst det senaste nu, och jag känner mig riktigt säker på större delar av den. Måste klara den, ska göra sista finputsen av den i morgon, sedan ska det nog gå bra. På fredag har jag omtenta i symptom och tecken, 67 sjukdomar som ska in i skallen. Tja, den ska jag inte säga att jag kan... Men ska ändå göra ett försök. 
Ikväll har jag gått igenom sånt där tråkigt inför starten, så som busstider, busskort, kollat om det faktiskt är smartare att ta bilen till Landvetter och buss därifrån, vilket jag tror att det kan vara så ska testa det i en månad, har rensat bland mina pennor jag har med mig till skolan, laddat stiftpennorna med massor av stift, kollat så att jag har tillräckligt med block, letat upp mitt student-ID och en massa annat som måste kollas innan jag sitter på bussen på tisdag. Haha, jag är då inte nåt kontrollfreak eller så va!? ! ;)


2 kommentarer:

  1. Då va det dax igen för andra omgången, och du fixar det galant. Du är duktig.Kram

    SvaraRadera