torsdag 29 augusti 2013

Just det ja!!

Har glömt att berätta, jag fick ju min praktikplats på ögonkirurgen. Eller nä, det har jag nog nämnt, men jag har inte vart överförtjust direkt över min placering, men tänkte bita ihop och göra den, det skulle nog gå fint. Jag tycker det är väldigt otäckt med just ögon, har ont av när andra sätter i och tar ut linser, det är ungefär vad jag klarar... Men det skulle bli 6 veckor att härdas på. nu ska ni inte tro att jag inte skulle handla om det gällde någon typ av ögonskador, nä, det hade jag gjort även om jag tycker det är otäckt. Sånt är bara att göra i ett akut läge.
Men nu tillbaka. I måndags i skolan på uppropet så var det en tjej som inte kom, och skulle tydligen inte fortsätta heller. Då såg jag min chans, jag gick och frågade om jag kunde få hennes praktikplats! Nu fick jag inte något svar då, eftersom att allt skulle bekräftas att hon inte skulle fortsätta, samt att bytet skulle godkännas av institutionen, egentligen godkänns inte byten. Men detta verkade inte stört omöjligt :) Och igår fick jag reda på att jag fick byta!! 
Och jag har hamnat på ortopeden i Mölndal!! Hur bra byte blev inte detta då?? Hur bra som helst!! Detta är ett område jag är verkligen intresserad av och det ska bli så skoj!! Och om bara ett par veckor är det dags :) Vecka 38 till 43 så är det praktik som gäller. Grymt, längtar!!


2 kommentarer:

  1. Grattis till bytet av praktikplats! Låter mycket roligare än ögon!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, visst gör det!! Visserligen säger alla att ögonplaceringen ska vara toppen, men jag föredrar nog allt ortopedin, skoj!!

      Radera