torsdag 20 mars 2014

Alltså... Gaahhh!!!

Ok, nu har jag tagit en paus från allt vad sjuka djur heter. Eller nä, men det är lite lugnare, och det verkar vara på bättringsvägen med allt i alla fall, peppar peppar. Så kan koppla av något från detta i alla fall.
Men då ska annat göras, inget roligt, men ett måste. Sitter med en uppgift som ska vara inne på onsdag, vill bli klar med den senast i helgen, så de dagar jag har lite ledigt nästa vecka kan göra en annan större uppgift som ska in veckan efter. Alla dessa uppgifter, till vilken nytta?? Jag hittar ingen. Jag lär mig inte av att skriva om saker, jag lär mig av att göra. Enda nyttan de fyller i min värld är att de som är klara blir en bock i programmet, avklarade och inlämnade. Kommer inte ihåg nästan något av de andra vi har haft, det jag lärt mig är att de är ett måste, och att referenserna ska vara korrekta. Jäääätte mycket sjukvård i detta minsann. Nej. Allt ska vara så satans akademiskt. Inte konstigt att vi från Göteborgs Universitet inte är i närheten av att vara eftertraktade hos arbetsgivare. Vi får inte lära oss vården i praktiken. Inte mer än på praktikerna vi är på, tur vi har dom. Så, tja, detta känns inte så upplyftande. Men men, jag är färdig om ett år och ett par månader, då jäklar ska jag lära mig den vården en sjuksköterska ska utföra ordentligt. Hoppas på att lära mig massor på akuten i sommar med. 
Aja, ska fortsätta slita mitt hår och näst intill grina i ett par timmar till över den uppgiften som jag skriver nu. Har inte kommit långt, typ första stycket. Uuuäää!!!!

Vill vara ute och välkomna våren istället för att sitta här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar