tisdag 11 mars 2014

Sol=energi

Alltså, det är vår. Vågar inte tro att den är här på riktigt, bakslag lär ju komma, men vill tro det i alla fall.
Idag har solen verkligen strålat, och jag har vart ledig. 
Och när det är sånt här väder vaknar städnörden i mig. Till 110%... 
Jag vill röja i hela huset, i trädgården, i ladan, jag överallt!! Stora vårstädningen är på g, men det är lite tidigt än kan jag tycka. Men när jag ser alla smutsiga fönster, allt damm som yr omkring, ja, då har jag svårt att hålla mig. Skulle kunna ägna en vecka åt att bara städa, låter lätt korkat, men när det är rent omkring mig mår jag som bäst!! Och så är det ett tecken på att den mörka tiden är över, och ljuset ska släppas in!!

Men som sagt, det är något tidigt att börja storstäda inne, så jag gav mig i kast med förrådet i ladan, inget större projekt, mest ommöblering så det går att komma in där... Hönsens mat står ju där inne, och det stod mitt i dörren. Nu går det att komma in utan att fastna i cyklar, skottkärror, soppåsar och liknande, och en hel drös med krokar är uppsatta på väggen och diverse redskap är numera upphängda där så de slipper stå mitt i vägen och lägga fälleben på folk (mig). Nåt jag glömde av dock var att jag egentligen planerat att städa bilen. Ett projekt som börjar bli oöverstigligt, den är så skiten... Jaja, det kommer fler dagar med ny energi :) Dock är dagens energi som bortblåst, det behövdes inte mycket för det ;)

Jag hade fint sällskap när jag plockade runt i ladan, detta gänget lämnade inte öppningen, utan begrundade mig väldigt noga hela tiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar