torsdag 6 mars 2014

En blåtira rikare.

Jomen. Jag är svullen, något blå som börjar gå över i en gul ton, och har ett snyggt rivsår under höger öga. Öm som bara den. Och jag fick detta inatt... 
Den skyldiga?? Beata. Och Doris kan man väl säga med.
De fick för sig att de var tvungna att leka brutalt i sängen hos oss inatt, börjar fara runt och jaga varandra. Jag hinner vakna till något innan Beata kommer farandes som en projektil och landar med en tass rakt på mitt öga, och när hon gjort det stampar hon av på samma ställe och river rätt bra. Kunde värja mig något i och med att jag vaknade lite, men inte tillräckligt... Som tur var så tog inte klon i ögat, jag hann knipa ihop ordentligt i alla fall, annars vet i sjutton hur min syn vart ny... Hade tur helt enkelt. Ingen av katterna förstod vad jag gormade om, de bara stirrade tillbaka på mig som fån. Men de höll sig lugna efter detta i alla fall... Tur jag var ledig idag ;) 
Aja, ibland blir det såhär... suck...

Syns inte så tydligt, men ont gör det... Den skyldiga fröken blåöga här med. 

2 kommentarer:

  1. Men, Beata då!! Så får man inte göra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nepp, det tycker inte hennes matte heller!! Men hon verkade oförskämt obekymrad om detta ;)

      Radera