måndag 17 mars 2014

Mina djur...

Alltså, det är inte bara det som är med Beata här hemma. Som om det skulle räcka??
Nänä, vi har ju höns med. Och de kan bli sjuka de med. 
Innan jag drar den harangen kan jag dock tala om att det går rätt bra med Beata, hon är riktigt pigg när hon är vaken, mamma har vart här under dagen när vi jobbat/vart på praktiken, och Beata har lekt riktigt mycket när hon var vaken. Goa sovpauser tar hon fortfarande, men överlag känns hon fräschare än innan, det är skönt!! Och vi fortsätter att gå långsamt fram med alla katterna, de ger väl sig snart hoppas jag. 
N till hönorna.
För snart en vecka sedan märkte jag att en av våra små dvärg kochin, Alice rosslade nåt så vansinnigt när hon andades. Båda de små var snuviga ett tag efter de kom, men det gick över. Men det kom tillbaka på Alice, rätt rejält, men ändå vart hon väldigt pigg. Pratade med Gustaf och han tyckte att vi skulle isolera henne från de andra och avvakta ett tag. Så det gjordes, hon bor i en kaninbur i förrådet jämte hönsgården och det går bra. Har ett kompostgaller i dörröppningen dit in, så att de andra inte kan komma alldeles nära henne när de är ute, men de får i alla fall daglig kontakt så de kan snacka med varandra, och det gör de :) Hon har fortsatt rossla, men ingen av de andra har visat något, bra det. Alice fortsätter att vara pigg, och jag tycker nog nu att hon rosslar lite mindre, men är inte helt bra än. Så hon får bo i buren ett litet tag till. Hoppas det går bort snart. Dock något som är konstigt med detta är att hon började värpa ägg i lördags! Alltså, en höna som mår dåligt värper inte, inte som jag förstått, fått höra eller läst mig till. Så hon borde inte vara så risig som jag tror då?? Hoppas inte det i alla fall. Håller tummarna för att hon låter bra i sina luftrör snart så hon kan få vara med dom andra!! Lilla Alice, min söta lilla hönapöna!!

Alice sitter och putsar Batmans fjädrar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar