torsdag 27 mars 2014

Tjohej!!

Åh, det var skönt att det var sista dagen på praktiken idag! Men eftersom jag är jag så saknar jag allt ändå. Det är först nu efter 4 veckor som man börjar komma in i arbetet, och då ska man sluta. Jahopp, nästa praktik blir om lite mer än en vecka, ska vara i hemsjukvården. Det har liksom lockat minst av allt, men eftersom jag har såpass låga förväntningar så hoppas jag att det blir en positiv överraskning...

Nog om det. 
Ikväll var jag hos hästarna, vi gick en kortare promenad med dem, och det kvittrade som tusan i hela skogen!! Man blir så glad :) Hästarna skötte sig suveränt, trots att de vilade igår. Ett annat säkert vårtecken är att det i helgen ska ställas om till sommartid, ljusare kvällar, heeelt ljuvligt!!
Ja, jag är vår-nörd, våren är min absolut bästa tid, jag bara älskar våren!! Det utlovas dessutom en helg med toppenväder, och det kan göra det något svårt att sitta inne och plugga ;) 
Men imorgon ska jag testa något nytt, kraniosakral terapi. Det ska bli spännande, men dyrt. Men kan det hjälpa bland annat mot min migrän som dyker på med jämna mellanrum så är det definitivt värt det. Kolla in hemsidan som hon som jag ska till har;  http://www.annasandberg.net/. Blev tipsad om detta, och kanske kan det passa mig?`Vi får se :) Detta är även något vi vill testa på Descarada. Ska bara hitta någon som behandlar häst. Skulle kunna hjälpa henne en del tror vi, hon är en vansinnigt spänd liten häst, som inte alls har lätt att komma ner i varv mentalt. 
Aja, nu blir det sängen, trots sovmorgon i morgon (behöver inte åka förrän vi sju, lyx!!) så kan det vara rätt gött att få ordentligt med sömn innan en hel förmiddag med seminarium i nätverkskarta inom psykiatrin!
Natti!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar