söndag 16 mars 2014

Beata äter!!

Att man kan bli så löjligt glad över att någon äter och dricker??
Det kan man kan jag lova. 
Beata började äta och dricka vi 22-tiden igår, och det var en massiv lättnad. 
Trött är hon fortfarande, inte konstigt. Men hon är med ordentligt, vaken och pigg när hon inte sover, och pratar mer än gärna. Det är klart att det är tråkigt att bara var i vardagsrummet och gästrummet enbart, det finns inte så mycket att göra här inne. Då får man väl sova istället. Doddo har vart här inne och det har sovit i hög ett tag, tills Sunny blev tokledsen på andra sidan gallerdörren. För att ha alla här inne funkar inte, Sunny fick utbrott på Doris igår kväll, så att allt funkar fläckfritt som jag trodde att det skulle göra igår stämde inte. Beata har blivit lite bits med, när hon ser Sunny på andra sidan börjar hon fräsa på henne. Så det får bli såhär ett tag framöver tills allt släpper. Doddo får komma in hit en stund då och då, så att de för gosa, och Sunny och Beata får vänjas in vid varandra långsamt igen. Doris och Sunny funkar efter gårdagens fräsomgång bra igen tillsammans, och vi vill behålla det så. 
Så, så länge får de ses med en grind mellan, Sunny och Beata. Doddo får komma in och mysa, så de får behålla kontakten och Beata får kattnärhet. Allt ordnar sig nog med tiden, det är ju inte lika illa som sist, och vi var rätt väl förberedda denna gången på att detta kan hända, så vi löser detta. Tråkigt bara att hålla dem åtskilda. Men snart så. Det är ju bra att operationssåret får läka utan att någon tvättar på det med, och att inget sträcks upp i onödan om de skulle leka till det, eller bli griniga på varandra. Vi tror på det bästa. Håll en tumme för att detta inte ska ta så lång tid!!
Känner att jag skriver osammanhängande... Men det får ni ta, det är inte mycket sömn jag fått de senaste nätterna, bara ett par timmar per natt sedan natten tills i torsdags. Mycket som snurrar i huvudet, och mycket att ha koll på när någon mår dåligt. Och att inte sova i sin egna säng gör sitt med. Men det går, sån är jag, jag gör allt för mina djur. Så är det bara. 

Åh, vad jag längtar tills det ser ut så här igen här hemma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar