lördag 22 mars 2014

Nu är den här!!!

En sak är säker, det är vår :)
Eller tja, bakslag kan komma än, men nu tänker jag se det som vår, vill inte annat!!
Första vitsippan skådad idag, och löv på flera buskar är på väg att slå ut. Vinbärsbuskarna har redan fått små söta öron till löv. Rabarberna har kommit upp och har fina små blad de med, ölandstokarna börjar grönska de med, små blommor kämpar redan med att blomma och fåglarna är kalastokiga, det kvittrar i varenda hörn ute i naturen nu.
Det är väldigt tidigt i år, det kanske är naturens sätt att gottgöra för den extremt sena våren förra året? Då började det faktiskt inte grönska förrän i mitten på maj...
Våren till ära så undvek jag mitt skolarbete nästan hela dagen, först med stallet och en promenad med hästarna som var helt underbar och sedan resten av dagen ute på gården, jag städade bilen. Nu åkte rattmuffen av, det måste den om det är vår ;) Nu ska bilen bara tvättas med. Kanske imorgon?? Kanske. Inte roligt, men det behövs. Har för mig att jag ska ha en svart bil... tveksam dock, den som står här ute är smutsigt sandfärgad. Förstår inte vad som hände där... Så jo, det kan nog luta åt en vårtvätt av den som jag har för mig ska vara svart, kunde vara kul att dess riktiga färg igen ;)
Hönorna har gjort mig sällskap ute idag med, dock har de vart något rymningsbenägna, så har fått vara och hämta dom lite varstans idag. Lite smått enerverande, men de kommer i alla fall kubbandes när man hojtar på dem, de ser så roliga ut när de kommer farandes, de springer så fort dom bara kan då ;)
Katterna har ägnat dagen åt stora vårtröttheten, sovandes i en hög. De njuter av att få vara tillsammans hela tiden nu, de byter bara sovplats med jämna mellanrum ;) Nu känner jag igen dem minsann ;) Beata kom på en kort stund att hon ville gå ut, men ångrade sig illa kvickt när hon insåg att det inte alls var så varmt ute som hon trodde, att gå ut nu hade inneburit att öronen blåst av, för jisses vad det blåst idag.
Nu har jag återigen tagit paus från skolarbetet, jag har ju lyckats skriva hela fem rader till, och dessutom fått in en referens!! Det ni, det går inte av för hackor ;) Bäst att vila lite från den igen ;) Bara kanske lite till av den ikväll, hehe. 
Känner att jag fått alldeles för mycket frisk luft idag, så trött ;) Men behagligt trött, då gör det inget. 
Nä, ska kanske ta och skriva fem rader till. Så jag blir klar nån gång. (Eller äta nåt. Jag är hungrig!!)
Trevlig lördag på er, tjing!!

Dessa ljuvliga små vänner skvallrar om att våren är här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar