måndag 10 mars 2014

Hemma tidigt

Jobbade kväll på praktiken idag och skulle slutat kvart i tio egentligen, men är hemma redan, fick gp tidigt, för det fanns inget att göra. Aja, jag är tacksam för det. Att arbeta på en psykiatrisk avdelning är inget för mig, det vet jag nu. De flesta patienterna är mysiga att ha att göra med, med dagarna går för långsamt, det är för det mesta alldeles för lugnt. Det delas lite mediciner, är några läkarmöten, några samtal med patienterna, och inte s¨jättemycket mer, i alla fall inte på denna avdelningen. Ständigt får man vara beredd på att någon patient kan gå över gränsen, och man bär alltid överfallslarm. Det har vart några incidenter på avdelningen, och även på de runt omkring. Men jag känner att jag inte skulle trivas på en sån här avdelning. Längtar till min akut-sommar :)
Jag ska inte bli långrandig ikväll kan jag lova, jag är väldigt trött efter helgen, jag har ingen träningsvärk, men huvudet är segare än segast. Lite trött ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar