lördag 29 mars 2014

Helg, ljuva helg

Vilken underbar helg det är !! Vilket väder!!
Vill inte göra annat än att vara ute. Och det har jag vart idag med :)
Ridit Descarada, fixat stallet, städat hönshuset, grejat ute, fikat ute, skurat katternas utebur, promenerat med katterna och lite till. Helt ljuvligt!!

Var ju på kraniosakral terapi igår, och det var en märklig upplevelse. Men samtidigt helt fantastisk!! Jag är skeptiskt fascinerad, men tror faktiskt detta funkar. Fick vara med om några otroliga förändringar; kom ner totalt i varv, vet inte om jag vart så avslappnad i mitt liv innan. Det konstanta molande värken i mitt vänstra knä försvann, hur gick det till? Har haft det konstant sedan jag åkte i backen?? För första gången på jag vet inte hur länge kunde jag gå och lägga mig utan att ta värktabletter för huvudvärk, för det hade jag inte!! Inte heller idag har den infunnit sig. Lyrisk?? Ja, det kan man säga!! Och jag har sovit stenhårt inatt och jag vaknade mer utvilad än vad jag kan komma ihåg att jag gjort på väldigt länge, halv sju var jag uppe och röjde, diskade, vek tvätt, matade hönorna och grejade en massa innan stallet. Hur pigg som helst!! Och jag har inte vart sådär trött som man kan bli under dagen när man gått upp tidigt och sedan hållit igång konstant, utan det är först nu som jag börjar känna mig lite trött, alldeles lagom till att varva ner innan sänggång. 
Så, jo, denna behandlingen var nog faktiskt riktigt bra, och jag längtar till nästa!! Det var så värt att testa detta, dyrt, visst, men värdet av att inte ha huvudvärk, kunna sova och vara pigg, ja det väger tungt, mer än pengar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar