söndag 16 december 2012

Förbannade västtrafik...

En av sakerna som verkligen kan ta ner mitt humör är just västtrafik. Att åka buss tillhör ju inte min favoritsyssla, men ok, det är bara att göra och i sig går det väl ganska ok. Men administrationen runt detta bussåkande kunde ju gått bättre till. 
Västtrafiks hemsida är helt värdelös. Reseplaneraren går inte att lita på alls. Den ska ju ge förslag på smidigaste resa, med byten och så vidare.  Men nejdå. Inte då. Istället får man inställd hållplats och inget mer. Plus att på några tider går turen och några inte. Men för satan, vad gäller?? Fick söka vidare efter vad jag tror bussen stannar, och visst, det finns väl anslutningar ner till skolan, men ge då förslag på det då!! Så jag kommer väl att komma till rätt ställe i morgon, men får ta en tidigare buss ä nödvändigt. Men det är väl ingenting, det måste jag göra varje gång, för annars kommer jag inte i tid, men det är väl kul att sitta från kl 7 när man börjar åtta?? För inte att det går en bra tur när man börjar åtta, konstigt nog, det är väl den vanligaste arbetstiden om något. Hört fler klaga på detta. Skräp. 
Lägligt nog ikväll när jag var som surast, kom det upp en enkätundersökning på deras hemsida.. Fick vraka ur mig en hel del misstycke där, man kan ju alltid hoppas på att de fattar grejen och fixar till det som är allt för fel i alla fall.
Jaja, får väl ge upp surandet nu, får gå och lägga mig så jag kommer med den tidigare bussen i morgon då. För varför skulle jag kunna få en sovmorgon när vi ändå började senare?? Nä, det vore väl dumt.
Ska ändå bli härligt att sitta på en fyra och en halv timma lång föreläsning med huvudvärk, feber och ett överjävligt snorande. För detta är inte en föreläsning man vill missa. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar