lördag 29 december 2012

Hästens Dag!!

Idag var det hästens dag på ridskolan!! En fantastiskt rolig dag, hoppas verkligen att det blir tradition av detta.
Det var många olika programpunkter, att från uppvisningar till utställare. Uppvisningarna bestod av bland annat gymkhana, frihetsdressyr och parad. Har fotat en massa, tyvärr är det trist med att få till det i ridhuset, men det går att utskilja vad som händer i alla fall ;) Bland utställarna var bland annat Gustaf där som representerade distriktsveterinärerna, Daniel och Mia från Equiterapi.com och Alexandra från säker hästhantering. Det var även loppis och korvgrillning. 

Jag var där som funktionär och fotonörd, men vet i sjutton om inte jag bara yrade runt... Gjorde ett försök till att vara strukturerad, vet inte om det gick så bra ;)

Något jag blev alldeles tagen av var frihetsdressyren. Allt det andra var jättebra, men detta var något för mig! Jag skrev ju mina mål inom ridningen häromdagen, och detta var ju en av dom, så här ska jag kunna rida, vilket samarbete mellan häst och ryttare!!

Gustaf hade även en blåsrörstävling, som var mycket uppskattad. Jag är grymt nöjd med min insats i det hela, träffade riktigt bra om jag får säga själv, och kom fyra av alla som var med. Skicklighet kallar jag det, de andra hade bara tur ;)
Daniel och Mia gav Zonia en behandling, med akupunktur och kiropraktik, väldigt lärorikt! Kanon tror jag de flesta tyckte!! 

Som sagt, dagen var otroligt lyckad och hade det inte vart för vädret med regn, is och fruktansvärd halka så hade det fått en tia av tio möjliga :)

Bjuder på några bilder från dagen!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar