fredag 28 december 2012

Slagsmål om min julklapp!

Har man katter kan man räkna med att inte få ha något ifred. I alla fall inte de saker som faller katterna i smaken!! Detta gäller även julklappar, och jag är helt säker på att på just denna julklappen stod det mitt och Christians namn (ok vår julklapp då, inte min som det står i rubriken ;) ). Vi fick en typ fårskinnsdyna av farmor, en sån man kan ha i fåtöljer, på stolar, i bilen, alltså en med en sits och ett ryggstöd, svårt att förklara. 
Katterna har fullkomligt förälskat sig i den. Jag har lagt den i fåtöljen i vardagsrummet, ett perfekt ställe enligt mig! Och man skulle ju kunna tycka att flickorna skulle kunna samla sig och sova i hög på den som de annars gör överallt. Men nejnej, inte när det gäller denna!! på denna är det full ensamrätt som gäller. Den som kommer först fajtas för att behålla plasten, och inte att denne tänker dela med sig av någon varm mysig plats inte!! 
Så där håller de på tills de tröttnar och går någon annanstans och lägger sig i hög istället! Haha, de är helt störtsköna!! Jaja, de kommer väl snart underfund med att om de sover i hög på denna dynan kommer det bli ännu varmare och gosigare än någon annanstans, det ska bara ta lite tid ;) 
De har sina påhitt, men det är det som gör dem så speciella, mina älskade katter!!

Goshögen!!

7 kommentarer:

  1. Åh vad bra att du länkade hit i ditt meddelande på min blogg. :-) Kul att läsa lite om dig och vardagen med 3 långnosar. :-)
    Ja och visst känner jag igen din bild. Jo jag är Qotten (eller var) på Allt om katter.. Jag har inte varit inne på hur länge som helst.
    Tack för komplimangen om bloggen. :-) Vi flyttade till Borås från Göteborg och nu tillbaks till Göteborg.
    Grattis till avkomman, hade haft det samma om jag inte vart tvungen att förminska mängden katter pga studier, annars hade jag också haft tre katter. Men den tredje flyttade ju som 2åring till nytt hem och fick en kull, tyvärr bara hanar.. Annars hade jag gärna tagit tillbaks en hona direkt från henne.
    men det är framtidsplanerna för oss iaf. För nya husse älskar katter och tjatar varje dag om en "miniQotte" så vi får se när den dyker upp.. :-P

    Kul att du hörde av dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, hoppas det blir en liten till hemma hos er :) Sunny var ju inte överhuvudtaget planerad, att Doris var dräktig visste vi inte när vi hämtade henne. Ställde till det en del, men ett underbart resultat blev det, 6 stycken gostroll till långnäsor!! jag har ju inte själv någon uppfödning, utan uppfödaren till Doddo och Beata (en väldigt nära vän!) tog över henne under tiden, s¨de små fick stamnamn och så.
      Nä, allt om katter är jag inte inne på heller nåt nuför tiden, det var väl ett par år sedan jag var där!

      Radera
    2. Så kan det gå när haspen inte är på.. ;-)
      Skönt att det löste sig. :-)

      Radera
  2. Annars kan ni ju lösa det genom att ge katterna en fårskinnsfäll var ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jodå, den tanken har slagit mig ;) Men har itne haft tid att skaffa dem en var, så det får hålla till tåls med en så länge ;)

      Radera
    2. Folk tittar jätteskumt på alla mina påfynd till katterna när de kommer hem. Klöspelaren med 3 pelare (sammanbundna med div. hyllplan och kojor och bäddar) förvånar dem mest för de har aldrig sett något liknande förut.. Sedan barnfåtöljen som är katternas, docksängen som är kattsäng, toalådan som är trekantig i ett hörn.. Ja jag har sååååå mycket saker till katterna.. :-P De skulle bara känna till kattforum.se och allt som hittas på där bland kattfolket. :-P

      Radera
    3. Haha, ja, de flesta förundrar sig över hur mycket prylar man har till katterna ;) När jag släpade hem ett klösträd undrade pappa (som snällt fick åka med och bära ;) ) varför i hela världen de skulle ha ett sånt ;)
      Det finns många saker som katterna behöver ha ju ;) Hihi!! :P

      Radera