lördag 1 december 2012

Så här dagen efter

Idag har jag fått lite distans till gårdagens misslyckade tenta. Sur över att det gick skit är jag fortfarande, men kan se på saken lite mildare idag.Men jag är trött som jag vet inte vad.. Jag kan lova att det var svårt att komma upp i tid och vara på jobbet kl sju i morse. Tur att det var en kort dag, en lång hade jag inte fixat så väl idag ;) 
Det blev även ett besök i djuraffären efter jobbet, det är ju kattens dag, och den uppmärksammas bra där! Lite smått och gott fick följa med hem till tjejerna, lite olika sorters mat och en liten klösbräda, den i köket som ligger på golvet är så sliten att de väljer köksmattan istället, dags för en ny då ;) 
En tripp till Borås hann jag med också, hängde med mamma som hade lite ärenden där. Kom hem med lite småplock därifrån med, rackarns så svårt det var att hålla fingrarna i styr idag då! Har ett försvar; det var bra och rätt nödvändiga saker ;)
En stund i stallet och promenad med hästarna nu i em, det snöade så härligt!! Det var mörkt när jag åkte hem, och den härliga julkänsla jag fick av snöflingorna som sakta kom ner gjorde att jag letade upp timern så att jag kunde tända ljusslingan som sitter i ladans öppning :) Så fint nu så! Och den sista fönsterbelysningen är på plats inne, julstjärnan i mitt rum är upphängd så nu är vi redo här på Hulta Rydal för första advent!!

Nu är många ljus tända här i rummet, härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar