onsdag 5 december 2012

Suddig i skallen

Vet inte riktigt hur jag ska sortera i ordning på alla tankar som trängs i huvudet just nu. Mycket jag vill, lite jag får gjort. Vet inte riktigt hur jag ska få loss på knuten jag skaffat mig, hjärnkontoret har väl frusit eller nåt, i den här kylan är det inte omöjligt att så skulle kunna vara fallet.
Jag tycker det går trögt med plugget, det fastnar inte. Men fortsätter försöka där. 
En till sak som snurrar mycket i huvudet är alla stackars hemlösa katter där ute som lider mer än nånsin nu i kylan. För mig så är katter det som står mig allra närmast hjärtat, för de flesta är det barn, för andra hundar eller andra djur. Tro nu inte att jag inte bryr mig om andra djurarter, för det gör jag väldigt mycket, men jag brinner verkligen för katter. Skulle vilja hjälpa alla som inte har ett hem, men vet inte hur. Hade jag haft möjlighet hade jag tagit hem så många som det bara skulle vara möjligt, men har finns det tre som sätter emot.. Christian tycker det är alldeles tillräckligt med tre katter, Beata fixar verkligen inte andra katter, vi har testat, det går inte hon blir helt rabiat och börjar slåss med Sunny och Doris, sedan har vi Sunny som visade samma tendenser som Beata.. Doris är rätt cool med detta, så det är väl jag och hon som skulle kunna tänka oss detta. Så det går inte ta hem fler katter. Donera en slant hade vart nåt, men det finns inte direkt mycket över på studielån. Det jag däremot jag absolut skulle vilja göra är att bli volontär på katthem. Då gör jag något som kan hjälpa i alla fall. Det hade vart nåt. Kikar runt lite på katthem som ligger inom okej avstånd, men har inte kommit så långt med det än. Men vill, och ska, och förhoppningsvis ska det inte ta så lång tid innan jag kan hjälpa på något sätt i alla fall. 

 Finaste Biffen var hemlös innan han flyttade in hos mamma och pappa, en helt underbar katt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar