söndag 16 december 2012

Nämen hej!

Oj, några dagar sedan jag var här minsann! Hör inte till vanligheterna, men ibland blir det så. Det har vart lugnt, inte mycket som hänt, utom en rolig sak!! 
Den får ni sist, ni får hålla er ;)

I fredags var datorn hos doktorn, en vän till familjen har gått igenom den, och nu ska den fungera så mycket bättre!! Har till och med fått nedladdat ett riktigt schysst bildhanteringsprogram, har inte hunnit testa det än, men verkade kanon, och gillar jag gratisversionen kan jag uppgradera den till den lite mer finare varianten som bara kostar ett par hundra, gillar starkt! Nu blir det inget dyrt photoshop som jag gått och trånat efter, detta ska tydligen vara liknande men mycket billigare!! Dock har datorn en dödsdom över sig, inget jag kan komma ifrån, men jag kan göra vad jag kan för att förlänga tiden för den. Det är så att den överhettar sig, processorn går varm på en halvtimma drygt, och sedan dör den. men ska ge den en chans, men ett fläktbord, bra mycket billigare, ca 300 kr, istället för en ny dator nu i alla fall. Detta bör ge den en hel del tid till. 

Annars i fredags drog jag på mig en saftig förkylning, det är snor högt och lågt... Tradigt, men det var väl att vänta, ungefär alla i skolan hostar, nyser och snorar, kan liksom inte komma undan när alla sitter i en och samma föreläsningssal... Nu är förkylningen på topp, längtar inte till att sitta på föreläsning i fyra timmar i morgon... Skulle jobbat både fredag kväll och ikväll, men inte läge att snora ner de stackars gamla, så jag håller mig därifrån. Inte snällt att smitta ner dem. 

Men nu till gårdagen och det roliga. Det var bestämt sedan innan att Gustaf skulle komma och kolla Minerva inför skoningen på tisdag, för att se om klacken kunde tas bort. Först en vända in hos mina föräldrar för vaccination av Biffen och liten koll på Pontus, som verkar ha lite inflammation i kroppen, så antiinflammatoriskt för honom i några dagar, och sedan se hur han verkar. Inte så värst kul, men bra att ha koll på det.
Sedan bort till stallet i mörkret, lust med bil från båda håll vid böjprovet, och resultatet var att hon gick rent!!! Klacken ryker på tisdag!!!
Än är hon inte helt friskförklarad, hon ska kollas innan nästa normala skoning med, för att se att hon klarat sista sänkningen, men allt känns väldigt hoppfullt!! Så nu blir det promenader fram tills dess, och förhoppningsvis kan vi få börja sätta igång henne efter det!! Håll tummarna!!
Vi avslutade kvällen med pizza och en massa snack, en himla trevlig kväll!! 

Idag blir det plugg, risigare än igår känner jag mig, så soffläge och anatomibok är nog vad som funkar bäst. Dock kan det nog hända att jag hälsar på i stallet en vända, måste få luft!!

Åh, vad jag längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar