torsdag 6 december 2012

Julbak??

Jag längtar efter att julbaka lite. Men det går trögt på den fronten med ;) Men nu har jag i alla fall kommit så långt att jag vet vad jag ska göra ;) Det ska bli saffranskaka (jag skippar lussekatterna i år, tycker inte det är så kul att stå och vänta på att deg ska jäsa, haha), pepparkakor, både mjuka och hårda och så lite julgodis, mozartkulor och fudge. Ingen knäck i år, ändå inte någon som äter upp den. 
Helgen kanske? Måste plugga en hel del, men in emellan det och stallet ska det nog bli lite bak :)

Gissar förresten på att min allmänna tröghet beror på en kommande förkylning. Har en jobbig hosta och nyser hela tiden. Så det är väl snörvel att vänta. Jaja, bara det bryter ut så kan den försvinna sen!

Nu är det riktigt kallt, huttrade rejält när jag tog in hästarna ikväll!! Men de verkar vara nöjda ändå, för de var inte så sugna på att komma in i alla fall inte Descarada som skuttade iväg så fort jag skulle ta henne ;) Bushäst!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar