måndag 21 januari 2013

Det går att göra teve av allt...

Jag kan inte sluta förundras över vad det gör teve av, och de verkar lyckas med sina försök, vilket för mig är rätt skumt... Men det är klart alla är vi olika och vill kolla på olika typer av program. 
Det som förvånar mest är alla dessa är alla dessa dokussåpor. 
Allvarligt talat, stänga in ett helt gäng med människor i ett hus med kameraövervakning -Big Brother, ensamma morsor på jakt efter en karl -Ensam mamma söker, bönder som suktar efter en partner -Bonde söker fru, en bunt människor som ska blanda drinkar -Baren, ett omaka gäng utslängda i obygden på en omodern gård -Farmen. Ja, listan kan göras låååång...
Och ja, vissa kan vara lite småunderhållande att se, och jag kan förstå att folk fastnar för något och följer detta. 
Men något slog mig alldeles nyligen, dom har totalt missat en kategori! Folk är ju för det mesta ute efter att se antingen kärlek eller intriger, eller både och. 
Och det jag tänker på är såklart att de har missat hästfolket ;) 
Tänk er själva, ett större inackorderingsstall, ojojoj, så mycket det kan vara på gång i ett sådant! Där kan jag nog lova att det är fullt av framförallt intriger, kärlek till hästarna finns där, och denna typen av kärlek har en tendens till att skapa ännu mer intrigen, för att inte tala om det nu skulle finnas kärlek människor emellan, det ni, tänk er vilka konflikter ;) 
Vad tror ni? Det nya för teve att satsa på måntro?? ;)

Haha, ja, trots att jag tillhör kategorin hästfolk och själv har en massa tankar och idéer om hur allt ska vara så älskar jag att se utifrån på hur denna kategori kan bete sig, för jajemen, det kan var otroligt underhållande ;)


1 kommentar: