måndag 7 januari 2013

Det osar här...

Jomen, testaångesten ligger som en osande dimma här, har suttit så gott som hela dagen med papper, böcker, mappar... med avbrott för att åka och handla mat. Och äta den. Började förresten dagen med att släppa ut hästarna, det var dagens motion, alltid nåt ;)
Herrejösses så jag klagar!! Jag är ju knappast ensam om att ha jobbiga tentor!! Men jag har ångest, jag vill så gärna klara denna tentan, få känna att det inte är hopplöst, jag vill känna att även jag kan!! 
Men, jag ska ta med mig ett litet knep som vi fick igår när vi tränade Descarada -andas lugnt när det blir stressigt, det hjälper!!

Katterna har som vanligt vart till allra största hjälpen, om de får säga det själva ;) Beata har vart vänlig nog att tugga på mina papper, för vem kan ha papper utan hål efter kattänder?? Sunny har jobbat på att knapra ner en av blommorna så den är helstubbad nu, för ingen kan väl koncentrera sig utan sådana fantastiska bakgrundsljud?? När blomman var slut så övergick hon till apportkastning. Doddo var den som inte brydde sig så mycket om mitt pluggande, hennes dagsuppgift var att norpa Sunnys leksaker när hon apporterade dessa och utöver det så låg hon mest på soffans ryggstöd och småglodde på mig.

Haha, det är härligt att ha katterna med i det mesta man gör ;)

 Härliga gänget!!

5 kommentarer:

  1. Ja du med den hajarklacken kan du inte misslyckas med tentan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä, det borde göra susen!! Synd bara att jag inte får ta med dem, helt övertygad om att det hade gjort att jag kunde prestera mer när jag sitter där och våndas på tentadagen ;)

      Radera
    2. Man kanske skulle kunna träna dom i nåt kodspråk?? Dom tjatar ju mer än gärna ;)

      Radera
  2. Jag kan aldrig plugga hemma om det inte är typ mellan 12-16 sedan sätter mina igång, om jag inte råkar gå på dass eller måste stå upp längre än 5min då anser de att "matte är uppe och gör andra saker, då kan hon roa oss också"... Så att plugga hemma är inget jag egentligen gör frivilligt, trots att jag jar en av de mest lugna raserna i historien.. :-P Eller iaf i topp 5 antar jag.

    Lycka till fast jag tror knappast att du behöver dte, fastän jag inte känner dig personligen så har jag fått en bild av att djurägare är grymma på att plugga. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja, de är gärna med överallt i allt ;) Men det går trots allt rätt bra här, de sitter mest i mina papper, det kan jag ta ;) Mycket lugnare att plugga hemma än på skolan, där kan jag inte koncentrera mig!

      Tack snälla! Jo, envetna är vi allt ;) Men jag tror jag behöver lycka till'et ändå, det är en tuff tenta som väntar...

      Radera