måndag 14 januari 2013

Förvånad faktiskt

Ok, idag var det gasen i botten igen, ny kurs med nya tentor, inlämningar, webbtentor och så vidare. 
Och dagen har kanske inte flutit på så smidigt som man skulle kunna hoppats på, nänä., klantfia har vart i farten. Började dagen med att göra sönder mina jeans (sura miner kan jag lova, favoriterna...), fink inte upp bilen, centrallåset fruset trots att värmaren vart på. glömmer halsduken, kan säga att det var minst sagt kallt... I en av pauserna så var det kafeterian som gällde, för nån mat hade jag inte fått med mig och tappar en sån där glaskupa man har ovanför mat och liknande eller snarare, nypan som satt på den som man höll i när man lyfte lossnade, så den åkte rakt i bänken, i många bitar... inte nog med det, den landade inte bara på bänken, utan på en annan glaskupa som gick i många bitar den med...
Ja, dagen har fortsatt med lite liknande inslag, en rätt vanlig dag i mitt liv när det gäller sånt ;)

Men i alla fall, kursstart idag, en fortsättning på Humanbiologin, men med mikrobiologi och farmakologiinriktning. Vi började med mikrobiologin, och mina förväntningar på detta var väl ungefär i nivå med satan vad tråkigt... Men så fel jag hade!! Första föreläsningen om virologi (viruslära) var hur intressant som helst!! I morgon fortsätter det med immunologi, om immunförsvaret, och mina förväntningar har höjts upp minsann! 
Hoppas morgondagen blir lika bra (minus klantfias framfart) som dagen!!

Vinter och kallt, snön är på plats igen, lite blandade känslor för det... Men det är fint i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar