torsdag 10 januari 2013

Framsteg!!

Idag har det var framsteg på två helt olika ställen :)

Börjar med tentan, den gick över förväntan!! Hade total black out på totalt tre frågor, men kladdade ner något osammanhängande där ändå, i ett litet löjligt försök till att få några poäng till. Dock är jag fullt medveten om att det inte blir några där ;) men jag kände att jag kunde det mesta, och har goda förhoppningar om att denna tentan ska bli godkänd. Det vore ju skit så som jag pluggat om jag inte blir det, fruktansvärt besviken i så fall... Men nu ska vi se det positivt tills jag får svar svart på vitt, får vänta i tre veckor, sedan vet jag!!

Ett annat framsteg var hos hästarna i eftermiddag. Båda hästarna har vart svåra att sära på, ingen av dem har gått att lämna ensam. Vi brukar alltid ta in dem samtidigt så att ingen blir ensam kvar i hagen. När jag skulle ta in dem idag så gick Descarada iväg, och jag hade ingen större lust att gå efter när jag satt på Minerva sin grimma. Så jag gick helt enkelt in men Minerva ensam. Minerva reagerade först när hon nästan var inne i boxen, men det var inga större reaktioner, lite hopp och studs, men inget mer. Och Descarada märkte av situationen ungefär samtidigt som Minerva och kom då travandes till grinden och ställde sig där och väntade, helt lugnt!! Ingen stress och var helt lugn när vi gick in!! Detta kan jag säga är ett stort framsteg!! Vi har jobbat en del med detta men det har gått trögt. Men idag kändes det väldigt nära till att det ska lösa sig!! För vår del just nu är det ju inget jätteproblem, men i längden kommer det bli jobbigt om de inte vill lämna varandra. Är så glad för detta som var idag!!! 
Pysslade om hästarna innan de fick gå ut igen, och nu sitter jag är och har tagit helg. Och nu menar jag helg. Kanske lite läsande men inget regelrätt pluggande, jag behöver en paus ;) ska bli riktigt skönt :)
Ha det gott alla därute!!


1 kommentar:

  1. http://almaochbiancaa.blogg.se/2013/january/fragestund.html

    Ställ gärna några frågor i min frågestund! :D

    SvaraRadera