tisdag 8 januari 2013

Lite hästterapi fungerar alltid!!

Har efter att ha vart hyperstressad inför tentan på torsdag äntligen lugnat ner mig. Var en vända på skolan idag på frågestund inför tentan, insåg att jag hängde med på vad som sas, det känns skönt ska ni veta!! Men kunde inte koppla av, så när jag kom hem drog jag igång med att röja bort julen, fort gick det, har bara byte av gardinerna i vardagsrummet och köket kvar. Lika underbart som det är att ta fram det innan jul är det att ta bort det så här efter jul!! Jaja, detta var väl lite av en överslagshandling, kände bara att jag inte orkade ta tag i böckerna!! Hoppas att det sitter nu, vill inte börja böka för mycket i vad jag lärt mig, ska bara läsa igenom papperna i morgon, inget mer. 

Åkte i alla fall till stallet nu ikväll, och så underbart det var!!! Bara borstade och myste med hästarna, idag tog jag Descarada, och hon slappnade av så otroligt mycket! Vi stod tillslut bara och hängde på varandra i stallgången, det var så otroligt skönt för skälen att få gå ner så här i varv!! Antistressterapi med häst är något alla skulle testa på!!
Kom hem lite som en ny människa, tänk vad en stund hos hästarna kan göra!!

Fantastiska fina Descarada!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar