torsdag 31 januari 2013

En känsla av vår!

Natten till idag och underförmiddagen hade de utlovat storm, en klass 2 varning. Men det blev inte mycket till storm, det har vart närapå vindstilla hela dagen! Inte mig emot :)
Istället har vädret vart helt underbart, solsken, milt och en massa fågelkvitter. Så nära vårkänsla som man kan komma! Man måste bara komma ihåg att det är den sista januari, många bakslag har vi att vänta...

Men vad gör det en sån här dag?? När det blir sånt här väder blir jag sådär knäppt glad, går runt och smajlar hela tiden, och det är inte mycket som stör mig! Eller ja, en enveten migränkänning har jag gärna kunnat vart utan... Men har den bestämt sig för att vara dår så har jag itne mycket att säga till om, bara att härda ut.

Men i alla fall, hade planer om pluggdag, men har inte kunnat sitta still. Har haft hand om hästarna idag, morgon med borstning och utsläpp samt stallfix, och insläpp med mys med hästarna. Har även hunnit med en vända på Hööks (hoppsan ;) ), och fick med mig lite kraftfoder och ett par vantar hem, de har verkligen världens bästa vintervantar, kan inte vara utan dem, så varma och goa, så ett par till i reserv är inte fel. Även två stora hönät hamnade i kassen, samt ett träns och ett par tyglar, hehe ;) jag har ju alltid vart tränsnörd, och nu när Gunilla köpt loss Descarada (hade henne på foder tills i måndags) så var det dags för ett nytt träns till fina Descarada! Har lagt undan en liten slant då och då, just för att kunna köpa ett träns till henne när hon blev köpt. 
Var ju tvungen att testa det nu ikväll när jag tog in dem och det satt som en smäck! Det är rundsytt, har aldrig haft ett sådant innan, det är hur snyggt som helst! Det är ju fortfarande lite bökigt, just för att det är oformat efter Descaradas huvud, men när det blir det så är det superläckert!! Det enda som jag kanske kan tycka är att det kanske är en något bred nosgrimma, hon har ett nätt huvud, så det ska få gro in lite. Om jag fortfarande tycker så om ett tag så byter Jag Descaradas träns mot Minervas, hon har ju det som Jason hade, något smalare nosgrimma på det, gör snyggt det med! Minerva har något kraftigare huvud, och skulle vara hur snygg som helst i detta tränset med!

 Vad tycks?? En taskig mobilbild fick det bli, men det syns ju i alla fall :) Här ser man att nosgrimman fortfarande inte är formad efter hennes huvud. Tror det blir hur snyggt som helst när den gjort det!

2 kommentarer:

  1. åh jag vill ha det tränset!

    sv; tack för svaren! du är så välkommen att ta kort :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, det är allt dreggelvarning på det tränset!!
      Härligt! Vi får ta en dag när det är fint, kul!!

      Radera