lördag 26 januari 2013

Men det här kommer ju inte att gå?!?

Men va fasen, detta går ju inte. Har pluggat i åtta timmar idag, men förstår inte det jag läser. Det är en massa förkortningar, osammanhängande meningar, minst sagt otydliga inläsningsanvisningar som inte verkar vara de som tillhör vår termins mikrobiologi. Känns hopplöst.
Hur hade dom tänkt att man på två veckor ska lära sig allt de de har gett oss så att vi ska kunna det även efter tentan? Nu är det stressinläsning som gäller, och det enda man gör är att memorera ord utan att förstå innebörden av dem. Jag är inte ensam, de flesta av oss delar denna känsla. 
Är det inte meningen att vi ska kunna det vi lär oss även i framtiden?? Suck. Hade det inte vart bättre att skippa den förstya kursen vi hade med en massa dravvel om forskning och uppsatsskrivande och lägga krut på sånt här istället?? fattar inte. Men det är väl meningen antar jag.
Missförstå mig inte, jag tycker om min utbildning, men jag förstår inte upplägget. 

Jaja, jag får fortsätta trycka in en massa löst hängande ord i morgon, för nu är det stopp för dagen. Och hoppas på det bästa. På onsdag är det tenta. Typ panik. Fast det värsta är kravet på 100% rätt för godkänt... Känns lite som omtenta; here I come redan nu...

Sommar, sol och energi nu tack... Det skulle sitta fint...

2 kommentarer:

  1. Usch då. Hoppas det fastnar i ryggraden iaf så det finns där nästa gång du behöver kunna det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, ja, hoppas det. Blir jobbigt på onsdag annars!

      Radera