onsdag 9 januari 2013

I morgon är det dommedagen...

Så känns det i alla fall... Tentadags, och jag är stundtals så nervös så att jag sitter här och skakar lite... Överdriver inte... önskar jag gjorde det... 
Men som jag har pluggat till denna tenta, hela julen har gått åt, sedan jag var i skolan innan jul så har jag pluggat varje dag, med undantag av en enda dag, och det var nyårsdagen. Men alla andra dagar, vardag som julafton, jag har läst. Fan om detta inte går vägen nu. 
Fick tillbaka de gamla tentorna, den ena var jag godkänd på, ok med det, den andra inte, var 4.5 poäng från godkänt, satan, kunde lika gärna vart långt ifrån godkändnivån, hade nästan känts bättre... Nu känns det bara surt.

Fick i alla fall kopplat bort allt i några timmar idag, fantastiskt skönt. Var i stallet och pysslade, och tränade lite lätt med hästarna i hagen. De var taggade ;) Efter jag och Gunilla var klara i stallet blev det en fika, lagom till att Christian kom hem så kom Gustaf förbi och det blev en massa snack om hus och annat. Spontanbesök av vänner är hur trevligt som helst! Och idag var nog den allra bästa dagen för detta, jag behövde verkligen få bort tankarna på morgondagen.

Men nu är nerverna på utsidan igen. Hua... Får trösta mig med att vid ett i morgon är det över. Och jag ska minsann föröka koppla av lite denna helgen som kommer. Har lite att läsa in till nästa vecka, men ska inte göra mer än att läsa igenom det. Ska annars bara göra det som faller mig in, ska hänga i stallet, och gotta mig för att jag kan ta helg, utan att en tenta stör mina nerver!! Även om nästa tenta är om ett par veckor...

Behöver inte åka buss i morgon bitti, kunde åka med pappa, det är ljuvligt!! Åh, det är så skönt att slippa åka buss ibland!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar