tisdag 15 maj 2012

En trevlig eftermiddag!

Lite sådär lagom sur efter skolan styrde jag bilen mot Borås för att hälsa på Anna och alla djuren. Sur efter att ha blivit tvungen att gå ut och promenera på en lektion, det är inte därför jag är där, promenera kan jag göra hemma om jag skulle få för mig det, vilket jag inte får särskilt ofta för efter bara en liten kort bit skär det i knäna, den enda motionsform som funkar är ridningen och cyklingen, igår blev det 1.1 mil på träningscykeln, nöjd med det! Men i alla fall tog det inte lång bit innan knäna gick in i protest, och jag fick vända och gå tillbaka själv, hur kul är det?? Men fick i alla fall åka, istället för att bli sittande och vänta på dom andra.

Men i alla fall, besöket hos Anna var den bästa medicinen mot sura jag idag! Underbart att träffa en älskad vän, och alla djuren! Väldigt snabbt blev jag glada jag igen :) Katterna kommer ju hem till oss på lördag, då Anna behöver åka iväg med jobbet till Tyskland. Ska bli härligt att ha dem här igen!
Sally fick ju bebisar för ett sedan, tyvärr var två av de små för svaga och lämnade livet inom första veckan :( Men en liten tjej har klarat läget, lilla Solweig :) Så otroligt sööööt!! Pigg, nyfiken och glad tultade hon omkring, små blå kattungeögon kan nog få vem som helst att smälta totalt!! Jag måste säga att det ska bli helt underbart att ha kattunge i huset :) Så totalt kommer det bli sju katter här under två veckor, vad ska man säga? Jag är i mitt esse ;) Om jag är crazy cat lady?? Jajamen, haha :D
De kommer visserligen inte släppas ihop med mina tjejer, riktigt så kul ska vi inte ha ;) Nä, det nya fina gästrummet ska mina fyra bonusflickor få inviga! 

Jag fick ventilera en hel del med Anna, det har ju legat lite och grott, himla skönt!! Tack för att du finns Anna!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar