onsdag 9 maj 2012

Vem sjutton snodde värmen??

Nä, det är för kallt nu. Idag regnade det, vilket i sig inte gör något, utan det behövdes, det har vart torrt länge nu. Nu lär det väl explodera ute! Om det bara kommer lite värme igen...
Häromnatten var det fem minus, det tog död på några av mina blommor :(

Men men, väder och vind kan vi inte styra över, utan det är bara till att anpassa sig!

Idag tog jag en tur till Allum, köpte Chaisyrup, så nu kan jag göra egen Chai Latte, urgott!! dagen fortsatte med en tur till stallet, red en liten stund på volten. Minerva fick ha hackamoret på idag, lite konfunderad blev hon, men efter en stund släppte det! Hade inga stora krav idag, gjorde några galoppfattningar, en satt som en smäck, några sprang hon in i, men det var inte så farligt, hon är ju bara i början med dem än! Testade egentligen utan att tänka, att göra en fattning från skritt. I vänster varv, det svåra varvet dessutom. Och jag blev lite förvånad, för en nästan helt ren övergång till galopp kom! Så roligt!! Duktiga Minerva, vi är inte långt borta från att hitta en stabilitet i fattningarna nu!
Efter lite mer stallmys vände jag hem och satte mig på träningscykeln, tjugo minuter på den och sedan krascha i soffan :) Härligt! Har nu kollat på Greys Anatomy, druckit en Chai Latte och ska nu blänga lite till på teven, sedan blir det sängen, härligt att vara ledig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar