söndag 20 maj 2012

Näha, det gick inte.

Min braiga ide om att bonuskissarna skulle få bo i vårt gästrum i två veckor fick jag ge upp redan i morse. Beata fick nys på deras lukt och sedan var bråket mellan mina tre i full gång. Eller det var mest Beata som var grinig, Doris hängde på Beata efter en stund, och det var bra livat här...
Så det var bara att omorganisera här. Bonustjejerna fick bo på logen istället. Så nu är alla deras grejer på plats där och så även dom. Jag tycker det är lite tråkigt, de är ju nära där ute med, men de var ännu närmre här inne ;) Men de har det bra i sitt rum där ute, Siv, Sally och Penny blev till och med rätt glada över att vara tillbaka där! Lilla Solweig tyckte det var lite konstigt, men verkar inte direkt bekymrad.
Nu har jag städat ordentligt här inne, och satt en Feliway plug i vägguttaget och det har lugnat sig nu. Doris är fortfarande lite butter, men det är inte några bråk längre. Men jag vågar inte ropa hej än vad det gäller det, men hoppas på att lugnet håller i sig! 
Nu ska jag snart gå ut och kvällsgosa med tjejerna, och se till att Solweig får i sig maten hon ska ha. Det är en underbar liten krabat, så otroligt social och härligt till sättet! Och söt! Gillar henne så mycket, den lilla skruttan! 
Det är lite planering detta, när mina sover passar jag på att vara ute hor tjejerna i ladan och tvärt om, än så länge har det ju det ju fungerat varje gång de vart här, så varför inte denna gången med :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar