söndag 13 maj 2012

Energi minsann!!

Idag tog vi en runda i skogen, och jag har nog aldrig suttit på Minerva när hon haft så mycket energi i kroppen som hon hade idag! Det spratt i kroppen på henne!
Jag hann knappt upp på hennes rygg innan vi var iväg, och sedan var det helst bra fart framåt hela vägen ;) Öronen var framåt hela tiden och de gånger vi talade om för hästarna att de fick öka farten så var lyckan gjord för Minerva! Aldrig innan har jag känt att jag inte kunnat stanna med minsta vink, men idag fick jag testa det med ;) Eller ja, hade jag sagt ordentligt så hade hon stannat, men jag är van vid att kunna få respons på så ytterst små hjälper i vanliga fall. Idag resulterade mina hjälper bara i att hon började springa åt sidan i samma tempo ;) 
Nu befann vi oss inte i några farliga lägen, och jag kände inte att kontrollen var satt på spel överhuvudtaget, ville jag bestämma kunde jag få göra det i alla fall, men då på bekostnad av Minervas lycka, så jag lät henne faktiskt hållas, för hon var verkligen så glad och lycklig! Ibland kan man väl få tänja på gränserna lite, eller vad tycker ni?!

Underbara häst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar