onsdag 25 juli 2012

Det blev inte som det var tänkt...

Denna dagen hade jag och mamma tänkt ta som en mysdag och åkt iväg någonstans, ev häslat på min kusin eller något annat. Men nej.
Istället fick vår dag inledas med en akutresa till Blå Stjärnan.
Mammas och pappas katt Biffen hade vart ute på dumheter. Mamma ringde mig på morgonen och undrade om jag kunde komma och hjälpa henne att kolla Biffen, han verkade ha blivit biten av något när han var ute (hon såg honom hela tiden, och så han betedde sig verkade det som att något bet honom, och direkt rusade han in), han var svår att kolla över ensam, så jag åkte ut. Det var inte mycket att kolla, något bitit honom över ena ögat och svullnaden växte... Bara att ringa till Blå Stjärnan och meddela att han behöver in, nu... Och det var det de tyckte med. Stod på rätt bra på gasen ska jag erkänna, men när Biffen började få svårt med andningen var det inte att tänka på annat. 
Väl inne togs han emot med en gång, och vi fick bekräftat vad vi trodde, ormbett.Svullnaden hade nu gått ner över kinden och nosen med. Han blev inlagd och fick dropp, antihistaminer och smärtlindring. De tyckte det var bra att vi kunde vara på plats så pass snabbt efter bettet, inom en timma var vi där. Vi har inget hört från dem under dagen, så det ska väl vara under kontroll, och i morgon bör han få komma hem igen. 
SkruttBiff! Snacka om att man blir nervös när de råkar ut får sådana här saker.
Tråkigt att han inte är hemma, men huvudsaken att han blir bra så han får komma hem i morgon!!

Finaste Biffen!!

4 kommentarer:

  1. Vilket fint kort på Biffen, det va skönt du med och stöttade mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väldigt fint! Självklart är jag med och stöttar!! Kram!!

      Radera
  2. Men vilken sötnos :)
    Stackars liten hoppas han repar sig bra!
    Victoria, du är en klippa att ha vid sin sida så snart ett djur är skadat/sjukt etc, om du inte visste det innan så vet du det nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är han! allt verkar gå fint nu :)
      Tack Gunilla <3 Det värmer så mycket att du känner så!!

      Radera