fredag 27 juli 2012

Förbannade kärringstopp!!

Har inte riktigt fattat varför jag ska få det hela tiden när jag är ute och kör bil numera. På alla dessa år jag haft körkort kan jag nog utan att gå till underdrift kunnat räkna kärringstoppen på ena handen. Inte ens när jag övningskörde verkade dom förfölja mig. 
Men nu så, var och varannan gång jag hamnar i lägen med någon typ av dragläge blir det tvärstopp. Vansinnigt irriterande!! Det har hållt på i några veckor så här och jag har smått börjat undra om jag har tappat min förmåga till att köra bil, eller om det faktiskt är så att det är nåt fel på min bil. För vad sjutton, så här ska det ju inte vara! När jag körde mammas och pappas bil när Biffen akut behövde in till Blå Stjärnan fungerade det hur bra som helst. Inte ett stopp. Men idag när jag fick tvärstopp när jag svängde in på parkeringen när jag skulle handla fattade jag plötsligt vad problemet låg -mitt knä. Det känns som jag har styrsel över det, men det har jag inte så mycket som jag tror- Att det dessutom gör ont att trycka ner kopplingspedalen igen gör ju inte saken bättre. Jag hanterar inte alls kopplingspedalen som innan, därav att det gick så bra när jag körde mammas och pappas bil, det är ju en automat. Nu är min bils koppling väldigt lätt, men om nu inte knät gör som jag vill kvittar ju det fullständigt. Nä, nu får det irriterande knät ta och bli bra, jag vill kunna köra bil som vanligt folk igen!!


1 kommentar:

  1. sv; tack Victoria! Känner mig helt tom, har ingen lust med något...

    SvaraRadera