måndag 30 juli 2012

En skalbagge i ögat...

Jo visst, det lyckades jag med igår. När jag var ute flög det in en liten skalbagge i mitt öga, nej inte en sån där stor, den var några millimeter lång, inte skönt. Men fick ut den lille rackaren rätt fort, men vad hjälpte det? Sved bra i ögat under kvällen, och sedan började det vara sig... Fick spolat det ordentligt innan jag gick och la mig, och fick upp under natten och spola ur det, var igenkladdad... Jäkla skit, jag kan inte minnas att jag haft ögoninflammation någon gång!! Och så råkar man ut för en skalbagge... Trevligt... nä...
Det har lugnat sig mycket tills ikväll, men det är fortfarande irriterat. Smörjer Aloevera gel runt om med jämna mellanrum, grymt skönt, det dämpar varandet och tar bort svidet effektivt. Ska väl ge med sig tills i morgon hoppas jag!
Men en varning till alla därute, låt bli att få skalbaggar i ögonen, de ställer till med problem...
För övrigt gick väl det väl sådär att arbetspröva idag, knät håller inte.Skit är det. Att göra saker i sin egen takt är väl en sak, och då utefter vad man klarar för stunden, men det funkar inte på ett jobb. Så det blir väl en fortsättning på allt detta...

 Inte en skalbagge, men en insekt i alla fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar