torsdag 12 juli 2012

Skit också. Så besviken.

Det var ju idag antagningsbeskedet skulle komma. Och visst gjorde det så. Kl 13 satt jag som resten ungefär hela Sverige för att kolla huruvida man kommit in eller inte. Tvärstopp, deras sida var överbelastad och fungerade inte. Först vid halv tre lyckades jag logga in. 
Och fick då svaret att jag är reserv på alla tre sjuksköterskeutbildningarna. Fan. Jag är uppriktigt sagt fruktansvärt besviken. Hade trots att jag försökte hålla igen, stora förhoppningar på detta. 
Visserligen kom jag in på tre av fyra fotoutbildningar, en är jag reserv på där med, den jag helst ville gå. Tackade nej till en av dom faktiskt, behöver inte gå dubbelt upp där liksom. Två behöll jag, distans, inte direkt just inriktat mot fotografering, utan mer handlar om själva bilden, samt bildbearbetning. Det kan bli kul. Men det är ju inga heltidsstudier på något sätt. Det var det jag ville ha. Hade löst så mycket inför hösten. 
Jaja, hoppet är väl inte helt ute, står ju som sagt på reservlistan, men det är många andra som gör det med. Men får väl försöka hålla hoppet uppe ett tag till, blir till att vänta igen. SKIT.
Får lösa hösten på annat sätt verkar det som. Bara att ta tag i saker och ting, och sedan söka in till våren igen. 

Annars har jag inte gjort många knop här. Hade vart förvånansvärt lydig denna gången och hållit mig lugn, allt enligt läkarens order. Gosat med katterna, vilket har värt väldigt uppskattat från allas håll :) Men har faktiskt gjort lite nytta här inne, har satt in hela fyra papper i en pärm, haha ;) Alltid nåt, fast tanken var ju att sortera alla papper, men fyra stycken som kommit in i pärm är ju inte dåligt det :) Ligger verkligen på topp, haha ;)
Christian gör däremot en massa nytta, han har börjat bygga på kattburen, det kommer att bli så bra! Han är riktigt grym!! 

I morgon får jag äntligen börja belasta knät, lite lugnt. Ska bli skönt. Kanske den värsta rastlösheten släpper. Och så kommer Gustaf, veterinären, ska kolla Minervas ben, och göra kattungekoll på Solweig inför kommande flytt, vaccinera mina tre tjejer och Pontus ska komma hit och vaccinera sig med. Det är ju hur bekvämt som helst när veterinären kommer hem till en för sådana här saker!! Inte en ansträngning behöver man göra, och hur smidigt som helst. Och så slipper katterna åka bil, vilket de uppskattar att slippa väldigt mycket!! Hoppas att allt går bra i morgon för alla djuren! Det ska det nog göra, mest jag som kan bli lite nervig ;) Eller ja, det är väl fel uttryckt, jag brukar inte stressa upp mig för sånt här, men vill så gärna att Minerva ska vara bra i benet nu och att det ska gå bra med kissarna och Pontus!

Nä, nog svamlat för ikväll, dags att hitta på annat. Kattnattning och sånt. Tur djuren finns, det finns inget som kan muntra upp en så bra som de gör!!

Lilla Solweig och mamma Sally, förra gången de var här!

2 kommentarer:

  1. Vilket fint på kort på mamma sally och sol. Skönt att få skriva av sig, man får ta nya tag. Kommer sakna lilla solweig. Vad djur är lungnade för själen. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är faktiskt väldigt skönt, gillar att ha bloggen till det, känns bättre när man fått ner det i ord. Jo, det kommer jag också att göra, väldigt mycket! Det är dom, de om något kan få en att lugna ner sinnet!

      Radera