fredag 6 juli 2012

Varje dag ska spindeln bada...

Det är inte riktigt så skumt som det låter ;) Men ändå lite udda, haha!
Doris favoritleksak är en spindel, en liten luddboll med ben på, de absolut bästa leksakerna enligt henne!! Hon har dock en liten konstig vana, de stackars spindlarna ska alltid stoppas ner i en vattenskål! därifrån får jag plocka upp dem, krama ur så mycket vatten som möjligt och sedan lägga dem på tork till dagen efter. Sedan är proceduren igång igen ;) Nu har det sisseligen vart lugnt ett tag med spindelbad, men jag misstänker att en av de stackars spretiga bollarna hade fått sig ett dopp i morse, innan Doris kom och slängde den på ryggen mig innan jag gick upp, lite lätt sölig var den ;) 
Men vad gör det, så länge hon har kul så!!

Här ligger den stackarn, alldeles dränkt...

Beata är inte helt nöjd med att det är en inkräktare i vattenskålen.

Men Doddo är så nöjd så! Och vispar runt den lite extra ;)

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, hihi! Flyan lägger leksaker i matskålen. Det är blötmat, så det är ju inte såå kul:) Dom är roliga våra älsklingar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja, de är rätt lika, sådan mor, sådan dotter :) Fast blötmaten är nog något värre kan jag nog tycka ;) Ja, det är dom verkligen, sötnosarna!! <3

      Radera