tisdag 3 juli 2012

En BlogAward!!


Jättestort tack till underbara Skyggisfamiljen som tyckte vi var värda denna award, det värmer så otroligt mycket! 

Deras motivering var:  Ett helt underbart gäng som vi gillar att följa
och som även kommer med bra tips och råd och även en hjälpande tass när det behövs


  Så kul att ni gillar min blogg, och att jag kan hjälpa till med något!!
Vad innebär då denna award? Berätta mer om dig själv,
så här kommer tio punkter om mig och katterna och lite till, varsågoda:

1. Jag har tre underbara kattflickor, Beata, Doris och Sunny :) Och så har jag mina underbara bonusar, Sivan, Sally, Penny och Solweig, som besöker oss då och då!

2. Jag, min sambo Christian och katterna bor i ett hus på landet.

3. Här har vi alla lite olika intressen, jag har mina katter, hästarna, huset, trädgården och foto, Christian är en stor trädgårdsfantast, Beata älskar promenader och sin gröna fjädervippa, Doris älskar promenader hon med, och även sina leksaksspindlar. Sunny avgudar sina pingelbollar och är väldigt tacksam om hon får stanna inomhus :)

4. Svårt att få till en gemensam grej vi alla gillar, men de flesta av oss älskar att vara utomhus :) Sunny tittar nöjd på inifrån huset spanandes i ett fönster!

5. Blommor gillar vi också allihop, på lite olika sätt dock ;) Några vill äta upp dem, och vi andra som inte smakar på dem vill gärna ha dem att titta och pyssla med ;)

6. Det bästa katterna vet är när de få sin vilja igenom på alla plan, vilket de inte har svårt att lyckas med ;)

7. Men något de avskyr är när jag drar fram snabeldraken...

8. Doris och Beata har ett nyfunnet intresse, att sitta uppe på dörrar och spana :)

9. Sunny är en väldigt social katt -med oss. Men andra som inte bor här är hon inte lika noga med, med lite få undantag, bla mina föräldrar. Bara om det faller henne in kommer hon ner och hälsar, annars sitter hon under en soffa och surar.. Inte rädd, bara missnöjd ;)

10. Om det knackar på dörren stämmer nästan alltid alle tre in i ett högljutt morrande!

Nu ska vi ge denna fina Very inspiring award till två av våra kompisar :) 
Det är inte lätt minsann att bara välja ut två, men en av dem vill jag faktiskt ge åter till de jag fick den av:
Skyggisfamiljen - för att det är underbart att få följa dess skygga katter på resen att gå från skyggisar till trygga och lugna katter!! Och för att deras matte är fantastisk och gör sitt absolut bästa för att hjälpa detta fantastiska djur!!

Och så vill jag även ge den till:
Södertälje Katthem -för att de kämpar och står i, allt för att ge en hjälpande tass till dessa fantastiska djur som behöver en andra chans!!

2 kommentarer:

  1. Självklart gillar vi bloggen och jag menade varje ord i motiveringen. Det känns jättekul att du blev glad över att få den, ni var helt klart första valet. Bara så du vet :). Superhärligt att få läsa mer om er, och jag kan avslöja att det finns likheter oss emellan och även emellan våra underbara katter. Det är en sak som är säker :). Åhh, tack såå jättemycket för att du känner så för oss i Skyggisfamiljen och tyckte vi förtjänade att få awarden tillbaka, det värmer otroligt mycket och det blev ett litet inlägg också såklart. Att få awarden från er gjorde vår kväll! Tack såå mycket!

    Massa Kramar, Styrka och Kärlek från oss <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla igen!! Det är så att det kommer en liten tår i ögonvrån nu ska jag erkänna :')
      Att nu skulle ha den tillbaka kändes hur självklart som helst, för det är ni så värda!!

      Massor med kramar till alla er!!!

      Radera