tisdag 25 september 2012

Det gick ju bra ;)

Orkade inte ens starta datorn i går kväll, utan det var bara ner med näsan i böckerna och råplugga ;) Men jag kom en bra bit på vägen, det blir lite till ikväll, sedan tar jag pluggledigt tills i morgon, sedan är det dags för att skriva en examinationsuppgift som ska in i slutat av veckan...

Idag har jag vart på praktik, och idag var det väldigt roligt!! Är på en vårdcentral i Göteborg. Förra veckan var jag inte ett dugg imponerad av praktiken, till och med besviken. Personalen var jättetrevlig, men det jag var med på var inte mycket. Det  var så gott som samma hela dagen, och väldigt få av dessa grejer. Det var ju inte handledarens fel på något sätt, utan att det helt enkelt var väldigt få patienter som kom. Idag var det bra mycket bättre, många patienter, med väldigt olika saker som skulle behandlas. Det var roligt att vara med! Och jag fick även hjälpa till lite vid analysering av blodprover, och göra lite sånt själv. Låter kanske inte så mycket, men det var kul ändå! Allra helst skulle jag vilja börja testa att sticka själv, men eftersom vi inte har blivit utbildade i skolan om detta ännu så får vi inte göra sådant. Men enkla saker under uppsikt, som t ex enkla analyser som görs av en maskin och ändå under uppsikt av handledaren är ok. Vet att jag nästa vecka ska få följa en diabetessjuksköterska, och det ska bli spännande!! Ser fram emot nästa vecka!!

Nä, nu är det dags att parkera näsan i böckerna igen, tjing!!

Till stallet ska jag minsann i veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar