torsdag 13 september 2012

Usch vilken taskig matte jag vart idag...

Det är väl vad katterna tyckt i alla fall. 
Men jag tyckte det var allt för fint väder för att sötnäsorna skulle sitta inne hela dagen, så jag stoppade in dem i transportburen och släpade ut dem, hade tagit fram skottkärran så jag kunde köra ut dem på den, hur praktiskt som helst! (jag får ju inte lyfta allt för tungt än, och jag känner att det gör rätt ont i magen när jag gör det än, och alla tre katterna i buren blir stort, tungt och otympligt) 
Så de fick sig en stund i uteburen, och man skulle ju kunna tycka att det borde vart uppskattat! Men det var väl lite tveksamt med det ;) 
Jag var ute och pysslade hela tiden, grejade med blommor, städade trappan och röjde upp lite på uteplatsen, så nu ser det rätt bra och städat ut där igen, inga vissna krukväxter nu inte! I nån timme höll jag på, och under hela tiden hade katterna åsikter om hela grejen, de tyckte nog det var något för kallt, stackarna! 
Men det var strålande sol och vindstilla i deras hörna så de borde inte klaga så mycket ;) Det var som vanligt Sunny som hade mest att säga hela tiden. 
Och det var tre nöjda katter jag mötte och körde in på skottkärran igen, haha! Men ut tycker jag att de ska även om det börjar bli något kallt, man får passa på de sista dagarna det är fint väder!! Men det verkade inte katterna tycka idag, det tyckte nog att jag var en taskig matte idag ;)

Här, när det var varmare ute var det lite mer uppskattat att vara ute ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar