lördag 15 september 2012

Ett år äldre igen.

Tycker det var alldeles nyss jag fyllde 30, och nu är jag helst plötsligt 31. Här går det undan minsann!! 
Det har minst sagt var ett år fullt av händelser, jag bestämde ju mig ungefär samtidigt som min 30-årskris att jag ville bli sjuksköterska. Och för att nå dit, behövde jag läsa upp  betygen. Så i oktober tog jag tjänstledigt från mitt jobb började på Viskadalens Folkhögskola. Det var väl inte det roligaste jag gjort i mitt liv, i alla fall när det gäller ämnena... men ändå var det otroligt kul, härliga människor och mysig anda och jag ville inte att det skulle vara slut i juni. Tillbaka till jobbet, men inte några entusiastiska känslor för det. Under hela året har ju knäproblemen förföljt mig, och en massa jobbiga besök på sjukhuset för det, med bland annat kortisonsprutor. Det var detta som gjorde att jag blev sjukskriven från mitt jobb i juli. Förhoppningarna över att komma in på sjuksköterskelinjen grusades när jag fick reda på att jag var reserv på alla utbildningar jag sökt. Och sedan lyckan över att faktiskt ändå ha kommit in efter andra urvalet, och skulle få börja på sjuksköterskelinjen i Göteborg!! Dock orosmålnet, mitt knä, som störde starten av plugget, då det blev operation av det samma dag som utbildningen började. Och att det inte gav något resultat, det var ju mest surt av det hela. Men kom igång efter det i alla fall! Men redan på fredagen blev det ju annat, magsjuka trodde jag då, men på lördagen in till akuten och blev det konstaterat blindtarmsinflammation och söndag kväll operation för att ta bort blindtarmen. Sedan några dagar hemma, och något dimmig var jag tillbaka i skolan på fredagen. Och nu börjar det rulla på. Det känns som att vart en hel del motgångar och prövningar, framför allt den senaste tiden, men nu tänker jag vända blicken framåt, nu är jag ett år äldre, ett år av erfarenhet, jag tar med mig detta i ryggsäcken och tar nya tag!! Jag kommer att fortsätta fundera på vad som hänt, det har jag inte smält än, men det går lättare och lättare, och jag är fast beslutsam om att allt ska gå som jag vill!!


4 kommentarer: