fredag 30 november 2012

Det gick totalt åt skogen..

Ok, min livs första tenta är genomförd. Och det var ingen höjdare.
OM jag nu skulle mot förmodan bli godkänd på den så har ett under skett. För det gick verkligen helt totalt galet dåligt. Och det är inte bara vad jag tror, utan jag VET att det är så. För jag har rört ihop det mesta, endast ett par frågor som jag var hyfsat säker på, men de andra, nej, de blev bara svammel om nåt jag hittade på för stunden bara för att skriva något...
Så nej, det gick inte bra. 
Men som tur är så finns ju möjligheten till omtenta, så att jag körde på dagens tenta slår ju liksom inte spiken i kistan. Men det hade vart skönt att kunna släppa detta och gå in för det som kommer i februari då omtentan är, och inte blanda in detta. Men men, så får det bli.

Hur som helst, jag trodde jag fattat hur det är att läsa på universitet redan i höstas, men det är först nu det visar sig från den rätta sidan. Det är ett hysteriskt tempo, och det är inte en chans till att tro att man har fritid. För det har man inte. Så ni som går i grundskola eller gymnasium (ok, vissa gymnasium ÄR tuffa, det är jag fullt medveten om, men när jag gick i gymnasiet var det inte mycket av denna varan..), det är inte ens jämförbart. det är rena semestern gentemot detta, så passa på och ta tillvara på den tiden ni har nu, när ni fortfarande har tid över!

Men jag ska inte klaga egentligen, jag har ju valt detta själv. Och jag tycker det är kul. Men stressen inför tentor är ingen höjdare ;) Men vad fasen, jag tänker hänga i, jag ger mig inte, jag ska klara detta!!

Att inte ha särskilt mycket fritid över är tufft. Men jag ser till att ta mig tid till en del, för det är så att om jag hittar tid till att få göra saker jag tycker om och vill göra, så kan jag plugga bättre. Att få koppla av mentalt ger mer i slutändan! Jag ska bara lära mig att hitta den perfekta balansen OCH plugga rätt!!

Nu ska jag ge mig i kast med att plugga till nästa tenta, denna ar via webben, ska vara klar med den innan nästa vecka...

Hästarna är en stor källa till avkoppling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar