fredag 9 november 2012

Den nya grejen :)

Nu har jag fått klart och ringt de samtalen som behövdes för att jag kan känna att det är ok att gå ut med det. Och vad det handlar om är inget roligare än jobbet.
Ni vet mitt fasta jobb som personlig assistent, som jag haft i ett och ett halvt år, som jag egentligen inte trivs med? Som jag är tjänstledig från, men ändå måste tillbaka till vid lov och så? 
Jag sa upp mig från det idag.
Och jag ska säga att det var huuuur skööönt som helst!!!! 
Känner så mycket mer lättnad än vad jag trodde jag skulle göra. Dock är inga papper påskrivna än, det ska jag göra på måndag eftermiddag, det blev lite för sent för det idag. Men gött ändå!!
Jag hoppade ju in lite som personlig assistent på ett annat ställe, men kommer inte att göra det heller. Där var det trevligt, men få timmar per gång.

Men varför jag vågar göra detta nu bara sådär är inte bara för att jag har tjänstledigt och ska läsa dessa tre åren, utan att jag fick erbjudande att gå in och jobba som timvikarie inom äldrevården i kommunen igen. Har redan fått tre dagar nu november och några i december. Kanon. Låter inte så mycket kanske, men det är ändå gränsfall, det är ju ett vansinnigt tempo i skolan, fick ytterligare en uppgift som ska vara klar i november igår... hej och hå, det är mycket nu!! Men vad sjutton, ska väl ta mig igenom det med.
Detta "nya" jobbet blir lite mer inom själva vården, även om det inte är ren sjukvård på något sätt. Det känns bra. Jag har ju jobbat på dessa avdelningarna förut, det är kanske tre-fyra år sedan nu, men ska nog komma in i det snabbt. Och det ska bli lite kul faktiskt!!

Så detta var det nya jag skrev om häromdagen. Inte jätteroligt, men grymt skönt ändå måste jag säga!!


1 kommentar: