onsdag 21 november 2012

Underbar morgon och julstäd!

Började dagen på bästa sätt, hos hästarna :) 
Kl åtta var jag i stallet och mötte upp Gunilla och vi gav oss ut på promenad med fina hästarna! Helt underbart! Idag tog jag Descarada och för första gången var hon inte supertaggad, utan alldeles lagom. Det blev en alldeles underbar promenix och fyra tjejer kom tillbaka till stallet alldeles jättenöjda :) 
Stallfix efter det och sedan hem och se över vad som skulle göras av dagen.
Och vad blev det av den då? Inte plugg i alla fall, fortfarande irriterad från igår och lämnade böckerna idag helt åt sitt öde. Ska återuppta denna syssla imorgon. 
Jag gav mig i kast med julstädningen, plockade ner alla gardiner, dukar, mattorna åkte ut för skak och vädring, en fåtolj som ståt och skräpat i mitt rum bar jag ut och dammade hela huset. Dammsög lite lätt, tänkte ta det ordentligt i morgon och torka av golven. Städa toaletten ska jag med göra, och stryka gardinerna till vardagsrummet och köket, de andra är redan på plats ;) Det som saknas sedan är ljusstakarna, men de kan få vänta till nästa vecka, liite för tidigt att ta fram dem, räcker att jag klätt in hela huset i rött en vecka innan adventsveckan ;)
Hann med att ta en härlig paus i alltihop och åkte till bästa farmor och åt lunch!
Varför jag gjorde julstädningen redan är att nästa vecka vill jag kunna ha full fokus på tentan som är på fredag, då ska allt sitta! Och om jag då stör mig på att det inte är i ordning här hemma kan jag inte koppla av och snöa in mig i plugget. Så skönt att ha det gjort kan jag lova!! Bara lite julbak som väntar efter tentan, det är mys!! Längtar efter lussekatter, mjuk pepparkaka och glögg :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar