onsdag 7 november 2012

Mycket men inget

Har egentligen massor jag skulle kunna skriva om som skulle vara betydligt roligare för er att läsa om men jag får inte ihop det! Är smått mosat innanför pannbenet för tillfället, så att skriva om nåt annat än det som händer under dagen känns smått oöverstigligt just nu. Och egentligen så borde jag inte ens vara här och skriva, jag borde sitta med näsan in en bok och plugga... Men alla behöver pauser, så även jag ;)

Jag kan ju dock dra dagens trots att jag ska försöka bättra mig och inte göra det allt för ofta ;) Lång dag idag med föreläsningar, gått bra, lite segt, men ändå rätt intressant. Men en sak har återigen retat mig idag, och detta kommer nog att vara återkommande dessvärre... Att åka buss. Det är ingen höjdare alltså! Morgonens: ett nötskal till tonåring som uppenbarligen inte fattade att man inte ställer sig och rökar I busskuren. Träskaft. I bussen var det rätt fullt, men se, där finns det till och med två säten lediga jämte varandra, konstigt när resten av bussen var rätt välfylld, men där hoppar jag in! Men nä, när jag skulle hoppa in där höll jag på att trilla över flera resväskor som fått ta dessa platser. Men hallå, det finns hyllor till bagage!!! Borde inte vara tillåtet att någons resväskor ska få ta upp platser när det är trångt i övrigt. Jaja, jag kom fram i alla fall... Hemväg, tja inte var det så mycket bättre då, missade bussen precis, föreläsningen drog ut på tiden. Inte så farligt om nu intervallerna bussarna går hade vart lite bättre. Så det blev till att vänta. Och det är klart att bussen var försenad dessutom. Vänta på en busshållplats som svämmas över av vatten då och då när bilarna kör för bi i vattensamlingarna vis sidan, mindre trevligt. Blöt om fötterna vart jag när jag väl kom på bussen i alla fall. Framför mig satt två som kollade på youtube klipp med rätt hög volym, ok, några kan jag stå ut med då da... Sedan satt de och och diskuterade klockrent sega ämnen.. Nej jag är inte helt förtjust att höra allas konversationer på bussen. Självklart ska folk få prata på bussen, men varför inte i normal ljudnivå? Nä för det mesta ska det pratas så att de som sitter längst bak höra när man sitter längst fram...

Ja jösses. Är det bara jag som tycker så här om allt som har med att åka buss att göra?? Jag antar att jag är är en dryg lantis... Det är frågan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar