lördag 3 november 2012

Trött eller??

Jojomen, det är jag. Har slöat större delen av dagen, bara gjort sådana saker som inte tar på krafterna, saker som inte blir gjorda annars. Småpysslat i eget tempo, har bland annat tömt och skurat katternas fodertunna grundligt. Inget man gör varje vecka direkt, kan knapp minnas när jag gjorde det sist. Kasst av mig, jag vet... Men nu var det ett ypperligt tillfälle, när den gamla maten nästan var slut och nya säcken skulle i. Så nu står fodertunnan skinande ren i köket proppfull med ny mat. Himlans bra! 
Tog mig även an sommarens uteblommor som nu står i källaren för övervintring, plockade rent dom från döda blad och klippte ner dem något. De fick även sin slurk med vatten för denna månaden. 
Sorterat lite papper med, det blir en del som samlas på hög, för jag är för slarvig för att sätta in dem i pärmarna med en gång. Skyller på tidsbrist där ;) 
Tvättade bilen med, den är så fin nu så! Nu är det bara städet inuti som är kvar, sparar det till en dag när det är bättre väder.
Jag gillar sånt här pyssel, det får mig att koppla av och varva ner.
Var i stallet i eftermiddag, tanken var att jag skulle ridit en stund på Descarada, men vi ändrade våra planer och satsade på arbete för hand eftersom det börjat skymma en hel del och denna lilla häst verkar lida av mörkrädsla. Hon är jättestressad av mörkret, så att sitta på ryggen på henne kan nog ha blivit lite för mycket för henne i detta läget. Men det blev en kul och givande stunds arbete från marken, både jag och Descarada, och Gunilla och Minerva hade väldigt trevligt, och Descarada fick jobba med sin mörkrädsla en hel del och det gick bra!
Nu är jag alldeles jättefrusen, hoppas starkt på att vädret ska bli trevligare, inte regn och några plusgrader, utan sol och några minusgrader. Det är tråkigt att bli blöt varje gång man sticker ut näsan genom dörren. Men, men, det är inget man kan göra nåt åt.
Morgondagen bjuder på nya upplevelser, ska åka och titta på SM i gymkhana. Det ska bli kul! En gymkhana-grupp startar på ridskolan nästa vecka och detta ska inledas med att deltagarna ska få åka till Göteborgs Fältrittklubb och kolla på SM:et. Jag ställer upp som chaufför dit, en kul grej ändå!! Kanske om jag känner för det får kameran hänga med, beror på vad jag känner för i morgon!

Jag älskar detta fotot på Minerva!! 
Tror att det ska bli en förstoring av detta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar