onsdag 28 november 2012

Kan ni fatta känslan...

Idag var det ju tandläkaren som stod först på listan av dagen att göra.
Resterande av dagen var avlagd till plugg och en vända i stallet.

Blev väl inte till hundra enligt planerna. Tandläkaren i morse -ja, där var jag. Och som planerat så tog jag de två lugnande tabletterna jag fick med mig därifrån sist en timma innan. Men hur bra tog de då?? Inte nåt. Eller jo, jag blev lite trött i benen men det var väl allt... Liite lugnare än vanligt när jag satt i väntrummet, men sen, nänä.
Men eftersom jag tänkte att det slår nog till som det ska snart så satte jag mig i stolen. Men icke. Jag vart i det närmsta hysterisk, låg och skakade som ett asplöv. Och tro inte att bedövningarna tog ordentligt heller. Omgången med "bedövningspennan" gav ingen lindring alls mer än att tandköttet blev lite bortdomnat (de flesta brukar tydligen klara sig med med bara pennan). Så det blev en omgång med stora sprutan med. Men nejdå, det tog inte heller,. Så en vända till med pennan. Nänä, inte det heller. Så då blev det ytterligare en omgång med stora sprutan... Sedan var det uthärdligt i alla fall... Var bedövad i halva ansiktet nästan, örat fick sig med en del av bedövningen...
 Men allt blev gjort till slut och efter att bedövningen släppt var jag bara tvungen att testa hur känslig tanden var nu då. Har ju inte på ett halvår ens kunnat dricka kallt vatten utan att det har känts som att tanden skulle sprängas. I och med dagens rotfyllning ska ju detta inte kännas alls, och det gjorde det inte!!! Nästan en sån lättnad att en tår letade sig fram!
Så fantastiskt skönt! Men jag är väldigt öm i munnen nu, och i tanden med, men inte på samma sätt. Kan inte öppna munnen ordentligt, väldigt öm längst bak, där de stack så mycket med bedövningssprutan, men det är ju inte konstigt, det är ju nerverna som de rotat i. 
Ikväll har jag till och med kunnat äta riktigt varm mat och iskallt vatten till det utan att känna nåt!! Ljuvligt!! 
Känslan av att kunna göra detta är go kan jag säga ;)

Resten av dagen har jag försökt plugga, men somnat ifrån det hela tiden. Ganska störande, men antar att det är sviter från morgonen ;)

I morgon bitti blir det en stallstund!! Sedan slutspurt i pluggandet inför tentan på fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar