tisdag 20 november 2012

Nu ger jag fan upp.

Håller på att bli totalt knäpp av att sitta och besvara instuderingsfrågorna till tentan. Har fastnat på muskelfysiologin, hade den föreläsningen igår så det borde vara färskt i minnet, men den gav absolut ingenting, den var värdelöst tidsfördriv. Att lyssna på någon som bara rabblar funkar inte för mig. Så det så. Det är tur att jag har fantastiska klasskamrater som hjälper, så nu tror jag att jag nystat upp det lite. Det lönar sig verkligen att hjälpa andra, för man får så mycket hjälp tillbaka!! Ska lämna frågorna nån deg tror jag och gå in för att lära mig skelettets, musklernas, hjärnans, nervsystemets delar, på svenska och på latin. Det tycker jag är rätt kul, och en massa känner jag igen sedan jag läste till hästmassör, ska bara konvertera hästkroppen till en människokropp ;) 
Uppe på allt när jag satt och svor som mest över muskelskräpet så gick pennan av. Hur fan man nu kan få sönder en bläckpenna..?? Med resultatet att  bläcket läckte ut på mina kläder. Förbannat också, hur får man bort det nu då??
Idag var jag dessutom och tog andra hepatit B-vaccinationen, och sitter nu med feberkänsla, huvudvärk och huttrar. Nu har yrseln släppt när jag ställer mig upp, skönt.
Men nä, ikväll är jag inte helt nöjd. Så tar väl och ger mig nu. Men ge upp? Nä, det är klart att jag inte gör. Men alla måste väl få ha sina svackor då och då ;) Här var en av mina!

Imorgon bitti blir det hästmys, ska bli underbart skönt att rensa skallen på bästa sätt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar